пятница, 23 июня 2017 г.

Фізична активність як потужний і обов’язковий елемент навчання дітей іноземному спілкуванню

(або, чи варто так захоплювати дітей цифровими технологіями)

Малорухливий спосіб життя сучасних дітей, спровокований традиційною педагогічною практикою (окрім сидіти за партою ми мало що пропонуємо) та серйозно ускладнений тотальною цифровою «інтоксикацією»,уже сьогодні має спонукати нас всіх до негайного пошуку шляхів порятунку наших дітей від здоров’яруйнуючої катастрофи. Необхідно шукати баланс між фізичною активністю та пасивністю якомога швидше. Вихід бачу в інтеграції рухливих вправ у навчання будь-якому шкільному предмету.

4 аргументи на підтримку моєї ідеї:
1.  (усім відомий і беззаперечний) Рухова активність позитивно впливає на загальний фізичний стан організму і роботу всіх його органів.

2.  Сучасна наука як і багатовікова світова практика (наприклад, китайська традиційна медицина чи індійська йога ) підтверджують факт безпосереднього зв’язку між фізичною та мозковою діяльністю. Якщо одна вправа, наприклад, впливає на активізацію пам’яті ,то інша поліпшує увагу.

3.  Не потребує доказів той факт , що рухливі види діяльності є улюбленими для дітей, а значить, навчання сприймається з насолодою і, відповідно , ефективно.

4.  Рухливі вправи відіграють велику виховну роль, оскільки , у грі ,наприклад, відбувається соціалізація дитини і формуються важливі життєві навички , а в танці розвиваються естетичні смаки та творчі здібності.


Виникає запитання: як забезпечити рухливу діяльність у межах звичайної класної кімнати?
Мої способи вирішення проблеми:
1. Перерозташування меблів у зручний нетрадиційний спосіб.
2. Пошук альтернативного навчального простору ( спортивний майданчик, шкільне подвір’я , шкільні коридори.) Такі уроки називаю Open Space Lessons , а діти їх обожнюють.

Основні види рухливих вправ, які використовую у власній педагогічній діяльності, можна розділити на 6 основних груп :
- рухливі ігри
- танці
- вправи для очей
- пальчикова гімнастика
- «перехресні » вправи
- вправи-зарядки
Наразі поділюся декількома авторськими знахідками.

Гра «Три стільці»
На стінах , на дошці , на дверях чи на меблях кріпимо картки зі словами певної тематики. Посередині кімнати ставимо три стільці. Завдання: знайти потрібне слово і сісти на вільний стілець. Три учасники , які зайняли стілець першими, отримують фішки і гра продовжується далі. Перемагає той учасник, який збере якомога більше фішок.
Варіанти завдання:
- Знайти переклад почутого слова(фрази , речення)
- Знайти слово за описом (Наприклад: It is round red juicy.—tomato, apple…. It is grey and little. It can jump. It likes carrots-rabbit.)На початковому етапі можна використовувати картинки.
- Знайти відповідь на почуте запитання .
- Знайти запитання до почутого твердження.(Наприклад: He enjoyed the concert last night.—What did he do last night? Did he go to the concert or the theatre? Did he like the concert?
- Знайти прикметник до поданого іменника.
- Знайти другу частину фрази чи речення.
- Знайти предмет, який містить у своїй назві певну літеру.
- Знайти твердження відповідно до тематики.

Гра «Відповідай рухами».
Діти повинні відреагувати певною дією на твердження .Наприклад: Якщо твердження вірне та відповідає дійсності, діти хлопають, а якщо не відповідає- топають.
Команди «Clap. Step» можна замінити на інші дії. Кількість запропонованих тверджень для вибору одного вірного можна збільшити до чотирьох. У такому випадку цю вправу доцільно використовувати для перевірки розуміння прочитаного або прослуханого тексту. Алгоритм її виконання наступний:
Завдання1: Прослухайте ( прочитайте) розповідь (розмову).
Завдання 2: Прочитайте 4 твердження і виберіть , те, яке відповідає змісту прослуханого (прочитаного).
Завдання 3: Якщо вірним є 1 твердження- підніміть руки вгору; якщо 2- руки в сторони; 3- руки вбоки; 4-руки опустити.
Звичайно , ж рухи-відповіді можна змінювати у залежності від потреби та віку дітей. Крім цього , кожне твердження можна подавати у одному із 4 різних кольорів і просити учнів реагувати відповідними рухами на певний «вірний» колір. На початку виконання даної вправи можуть виникнути невеличкі труднощі із запам’ятовуванням відповідності руху певному номеру чи кольору твердження і у такому випадку перевірка власне розуміння змісту прослуханого чи прочитаного тексту буде не зовсім об’єктивною. З метою уникнення даної проблеми виконання вправи можна розпочати із контролю запам’ятовування цієї відповідності. Витрата додаткового часу виправдовується оздоровчим ефектом будь-якої фізичної діяльності на уроці.

Глибоко переконана ,що рухливі вправи мають стати обов’язковим елементом кожного уроку , а можливості підпорядкувати їх основній меті видаються мені цілком реальними.



Комментариев нет:

Отправить комментарий